This crocodile needs water

1 april 2016 - Siem Reap, Cambodja

Voor de bezorgde lezers die mijn verhaal een aantal uur geleden al verwachtten: nee nee, er is niks aan de hand! Het was gewoon een latertje ;).

Vandaag ga ik proberen mijn verhaal weer iets in te korten, aangezien ik de neiging heb om steeds langere verhalen te schrijven. Dat is veel schrijfwerk voor mij en veel leeswerk, dus dat ga ik proberen te veranderen (we zullen zien of het lukt).

Vandaag kreeg ik een beetje het gevoel alsof er een routine in mijn ochtend begint te komen en dat vind ik best wel fijn. Alina bleek nog steeds ziek, dus ik ben weer in mijn eentje richting Grace House gegaan. Op zich vind ik het alleen fietsen best lekker, gewoon in mijn (ietwat snelle) tempo. Ik vind het fijn om in de koele wind te fietsen in de ochtend. Pas wanneer ik van mijn fiets stap en mijn zonnebril afzet, begint mijn gezicht spontaan te veranderen in een tijdelijk kabbelend beekje… tsja..

Vandaag hebben we met de leerlingen gespeeld onder het mom sport/games/music. Het is wel echt super heet zeg! Eerst gingen we duck duck goose spelen. Raad eens wie er bijna de hele tijd rondjes moest rennen? Jup, me! Na duck duck goose mochten de kinderen naar een soort speeltoestel met een glijbaan. De kinderen gingen hier helemaal los! Op een gegeven moment stond er een hele groep kinderen me om me heen, die drukke gebaren maakten. Blijkbaar moest ik de krokodil spelen, waar de kinderen voor weg moesten rennen. Ik heb dit misschien íets te enthousiast gedaan, want het kabbelend beekje maakte hier zijn herintrede. Onder het mom dat een krokodil water nodig heeft ben ik met mijn fles water onder een mangoboom gaan zitten, met goed uitzicht op de kinderen. Blijkbaar vond niet iedereen dit een goed idee, want binnen een paar minuten werd ik gebeten door een enorme rode mier. Is het je ooit overkomen? Zo nee, het doet pijn! Oh, en als hij prikt kun je hem niet zo makkelijk van je afslaan, je moet hem eruit trekken. Jippie..

Tijdens de tweede les moesten we een grote cirkel maken met alle leerlingen van de school. We gingen afscheid nemen van twee (hele leuke) Schotse vrijwilligers en dit werd met de hele school gedaan. Blijkbaar was dit ook een moment om mij, de nieuwe vrijwilligster te introduceren. Dit was slightly awkward, maar ook wel heel leuk :).

Na de cirkel zijn we naar de bibliotheek gegaan en heb ik, kort gezegd, een uur lang Engelse boekjes voorgelezen.

Ah oh, nog zoveel te vertellen en nu al zo veel! Oké, stuk inkorten: de lunch was lekker en de middaglessen gingen hetzelfde als de ochtendlessen, maar dan nog heter en exclusief mierenbeet.

Tijdens de late middagles hebben we met de leerlingen veel Engelse liedjes gezongen en veel spelletjes gedaan, zoals naar het juiste woord rennen en Engelse woorden uitbeelden. Dit was echt heel erg leuk om te doen en om te zien!

Vanavond was er een veiling voor Grace House en daar wilde ik graag naartoe. Ik heb met de twee Schotten afgesproken om samen te gaan eten. Na het project ben ik even snel een duik gaan nemen (het begint traditie te worden) en ben me daarna klaar gaan maken om weg te gaan.

Ondanks zij er al veel langer waren, heb ik het restaurant uitgezocht. Nou, eigenlijk was dit omdat hun restaurant dicht was en die van mij dichtbij. Ze vonden het gelukkig lekker en het was heel gezellig.

We zijn daarna meteen doorgegaan naar de veiling. Ik mocht mijn eigen veilingbordje kiezen, dus ik koos voor het beest van Belle en het Beest :). Ik heb toch maar niks gekocht, omdat de dingen die mij leuk leken me toch iets te duur werden. Helaas heb ik niks gewonnen met al mijn loterijtickets en ook heb ik de naam van de teddybeer niet goed geraden. Helaas pindakaas. Er is meer dan $1000 opgehaald voor het ouderen project, dus de avond was zeker geslaagd!

Zoals ik al zei gaat het Schotse koppel bijna naar huis. Dit moest natuurlijk gevierd worden! We zijn eerst Charlie’s ingedoken, waar we een drankje gingen drinken. Ik heb geleerd: het drankje “woo woo” is echt heel lekker! Daarnaast stonden er binnen de kortste keren 4 buckets voor onze neuzen! Er waren 3 sangria buckets en nog een andere. Ik weet niet wat het was, maar het was wel heel lekker.

Toen de buckets leeg waren zijn we verder getrokken naar pub street, om precies te zijn: Angkor What?. Ook hier verscheen een bucket, want ja, in de warmte moet je blijven drinken he? ;)

Kort gezegd, het was een hele leuke avond/nacht :). Ik ben met de Schotten in de tuktuk terug gegaan, aangezien ze in het hotel naast ons bleken te zitten. Ik vond het jammer om afscheid te nemen, ook al kende ik ze maar een paar dagen. Ze waren namelijk heel aardig. Wie weet zie ik ze ooit weer terug, ik heb ze namelijk net op Facebook :P.

Oh.. de kortere blog is niet heel goed gelukt.. oké, snel afsluiten dan maar.

Na de nachtelijke afkoeldouche ben ik snel onder mijn klamboetent gedoken en ben ik na wat contact met het vaderland maar snel gaan slapen.