We did it!

27 maart 2016 - Siem Reap, Cambodja

Urrr, urrr, urrr, URR!! Wakker worden van de wekker in Cambodja is hetzelfde als wakker worden in Nederland: niet mijn ding. Gelukkig kwam Isolde ook even aankloppen. Mijn kabel van mijn mobiel was namelijk kapot, dus ik kon de wekker van mijn telefoon niet zetten. Pas nadat iedereen was gaan slapen bedacht ik me dat ik ook nog mijn wekker op mijn iPod kon zetten.. na een korte douche en insmeerronde ging ik richting ontbijt. Oehhh wat lekker!!! Ik heb een pannenkoek gegeten met banaan en hij was echt heel erg lekker.

Om 11 uur kwam Sarah ons oppikken. We bespraken eerst nog wat praktische zaken en daarna werden we in tuk tuks door de stad gereden om belangrijke punten te zien. Rijden in een tuk tuk is echt heel leuk!

De rondleiding eindigde op een overdekte markt. We gingen hier op zoek naar kleding die we konden aantrekken voor het feest waar we later heen zouden gaan (komt zo J). We moesten hiervoor eerst langs het gedeelte met eten. Ik vond het toch wel even raar toen ik daar allemaal varkenskoppen zag liggen, onder de vliegen en overal tussen. Er kwam een echte stank af van dat deel van de markt. Bij een kledingkraampje hebben we wat kleding gekocht. (natuurlijk nog steeds, na afdingen, de hoofdprijs betaald. Ach ja, beginnersfout).

Met onze nieuw gekochte dingen gingen we op weg naar het feestje. Het was een holi feestje en we waren uitgenodigd door de Indische eigenaren. Helaas, helaas waren we net te laat en was al het poeder al in de lucht gegooid. We hebben ons toch maar even omgekleed en dit bleek een goede keuze, want ja, wij waren nog schoon, dat is verleidelijk! Nadat we onder zijn gesmeerd (door anderen en elkaar) en meermaals beschoten zijn met waterpistooltjes, hebben we nieuwe mensen ontmoet.

Ik keek op een bepaald punt om me heen en plots zag ik een soort eivormige vruchten hangen. Doordat er holi poeder overheen gegooid was, leken het net paaseieren! Dit was het perfecte moment voor een Easter picture!

Na het feestje moesten we teruglopen naar de tuk tuks. Ooit een hele straat naar je gestaard? Wij hebben het meegemaakt! We waren nu immers, naast Westers, ook nog ondergekliederd met allemaal kleuren! Het was een heel gek gezicht, voor allebei de kanten. We zagen allemaal verbaasde gezichten, zij een stelletje kleurbommen. Tijd om te douchen!

Helaas gaat dat spul er nog verdomd moeilijk af! Ik heb heel lang moeten schrobben en als gevolg: ik was schoon, de toiletbril blauw.. ik heb met man en macht geprobeerd het schoon te maken, maar helaas.. er zit nu een blauwe waas op de wc-bril..

Helemaal fris en fruitig doken we het het hotel naast ons in. we hadden namelijk gehoord dat je daar gratis mocht zwemmen, wanneer je er wat te drinken nam. Aangezien we nog niet geluncht hadden kwam dit helemaal goed uit! weer was het eten heel goedkoop. Ik had een (hemelse) superverse ananasdrank. Hij was zo vers dat die vrouw met ananassen aan kwam lopen om daar mijn drankje van te maken! Heel leuk J. Mijn eten was wat minder, ik denk dat ik het verkeerde had besteld, helaas. Maar ja, kan gebeuren! Ik weet nu wat ik niet meer neem ;). Daarna hebben we een duik in het zwembad genomen.

Na het zwembad heb ik me omgekleed en ben rustig aan wat sudoku’s gaan maken. Om een uurtje of 8 gingen we (op de fiets!) richting de stad om te eten.

Wanneer je denkt dat het verkeer in Amsterdam chaos is, dan heb je dit nog niet meegemaakt! Alles rijdt kriskras door elkaar! Links, rechts, midden; het is allemaal hetzelfde en jij moet daar als fietser tussen gaan rijden..

We zijn op de fiets naar “pub street” gereden. We wilden daar wat eten, maar we hebben eigenlijk niets leuks gevonden, maar….

Ik heb op die markt wel iets anders gegeten: GEFRITUURDE SPRINKHAAN! Het was heel erg gek, maar op zich best wel lekker. Het smaakte een beetje naar gefrituurde kip haha.

Na deze smakelijke delicatesse zijn we weer op onze fiets gestapt en hebben we een restaurantje opgezocht die dichter bij huis lag. Ik heb daar echt een hele lekkere curry gegeten. Ik baalde er echt van dat ik de helft moest laten staan, mijn maag bleek snel gevuld :( .

Na het eten bleek het al heel laat te zijn en zijn we teruggegaan naar het gasthuis. Ik heb iedereen gedag gezegd en heb (ja, alweer) een korte douche genomen. Ik weet niet of mijn douche stuk is, of dat het hoort, maar er komt ijskoud water uit! op zich is dat wel lekker tegenover de hitte van de lucht, maar brrrrrr daar koel je van af!

Tenslotte ben ik onder mijn tent gekropen, waar ik nog even de wifispot heb proberen te vinden (met niet heel veel succes..) nog even mijn verhaaltje afschrijven en dan ga ik slapen, want het is al veel te laat en mijn wekker gaat morgen veels te vroeg! Welterusten xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade